Skip to main content

حساسیت غذایی ، آزمایش و درمان حساسیت غذایی در کودکان و غذاهای ضد حساسیت

حساسیت غذایی ، آزمایش و درمان حساسیت غذایی در کودکان و غذاهای ضد حساسیت

در این مطلب از سایت خشدار می خواهیم در مورد حساسیت غذایی ، آزمایش و درمان حساسیت غذایی در کودکان و غذاهای ضد حساسیت صحبت کنیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

حساسیت غذایی چیست

آلرژی‌ غذایی‌ عبارت‌ است‌ از واکنش‌ بیش‌ از اندازه‌ ی دستگاه‌ ایمنی‌ به‌ برخی‌ غذاها یا موادی‌ که‌ معمولاً بی‌خطرند. این‌ واکنش‌های‌ نا مطلوب‌ ممکن‌ است‌، ارثی‌ یا ناشی‌ از یک‌ نقص‌ اکتسابی‌ بیوشیمیایی‌ باشند.
علایم‌ ممکن‌ است‌ در عرض‌ چند دقیقه‌ یا ۲ساعت‌ پس‌ از خوردن‌ آن‌ غذای‌ به‌ خصوص‌ بروز کنند. در بعضی‌ موارد، امکان‌ دارد علایم‌ ۲-۱روز بعد نیز ظاهر نشوند.
حساسیت غذایی مختص دوران کودکی نیست و گاهی در بزرگسالی دچار آن می شوید که گاهی با نشانه های خطرناکی همراه است که در ادامه به این نشانه ها اشاره می کنیم.
تقریبا ۵۰ درصد مردم در بزرگسالی دچار این حساسیت های غذایی می شوند که اکنون به علائم این حساسیت ها اشاره می کنیم. این علائم خطرناک هستند و نباید نادیده گرفته شوند.
حساسیت غذایی ، آزمایش و درمان حساسیت غذایی در کودکان و غذاهای ضد حساسیت
شما ممکن است حساسیت غذایی را به عنوان یک مشکل مربوط به دوران کودکی در نظر بگیرید، اما طبق نتایج مربوط به تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله حساسیت و ایمنی شناسی پزشکی Allergy and Clinical Immunology، تقریبا نیمی از افرادی که مبتلا به حساسیت های غذایی هستند، در دوران بزرگسالی این مشکل را نشان می دهند. وحشتناک است، نه؟ واکنش های غذایی رایج تر شده است. به عبارت دیگر خوردن یک وعده غذای دریایی برای اولین ممکن است یک خطر غیر منتظره به دنبال داشته باشد.
بعد از تجزیه و تحلیل داده های مربوط به ۱۰ سال، نویسندگان این تحقیق برآورد کردند که حدود ۴ درصد مردم دچار حساسیت غذایی می شوند.
دکتر روچی گوپتا Ruchi Gupta، نویسنده اصلی تحقیق، می گوید: ” در مورد اینکه حساسیت دقیقا چرا و چگونه رخ می دهد، اطلاعات زیادی در دست نیست. شروع حساسیت در بزرگسالان برای بررسی جالب است، زیرا افرادی که در بزرگسالی دچار حساسیت غذایی می شوند، احتمالا تحمل سیستم ایمنی خود را به غذایی که قبلا بدون هیچ حساسیتی مصرف می کرده اند، از دست می دهند. به علاوه ممکن است به غذایی حساسیت نشان دهند که قبلا هرگز نخورده اند.”
واکنش های حساسیتی در واقع پاسخ سیستم ایمنی هستند و زمانی رخ می دهند که بدن به اشتباه غذا را به عنوان یک مهاجم در نظر گرفته و سعی می کند آن را از بین ببرد. بیش از ۱۶۰ نوع غذا منجر به بروز این واکنش های حساسیتی می شوند که رایج ترین آنها عبارتند از صدفها، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و بادام زمینی – که مردان بیشتر از زنان در معرض این حساسیت های غذایی هستند.
حساسیت های غذایی غیر قابل پیش بینی هستند. یک واکنش حساسیتی می تواند روی پوست، سیستم تنفسی، دستگاه گوارش و حتی قلب تاثیر می گذارد که بستگی به این دارد که بدن در کجا آنتی بادی ها و هیستامین های مبارزه با آلرژی را آزاد کرده باشد. آنچه مسئله را پیچیده تر می کند، این است که واکنش حساسیتی که به یک غذا نشان می دهید، ممکن است در یک زمان با زمان دیگر متفاوت باشد.
دکتر جیمز بیکر James Baker مدیر ارشد تحقیقات و آموزش حساسیت غذایی Food Allergy Research and Education یا FARE، می گوید: “اگر طی چند دقیقه تا چند ساعت بعد از خوردن یک غذای خاص، علائم خاص مربوط به حمله های حساسیتی را مشاهده کردید، احتمالا دچار حساسیت غذایی هستید. “
منبع » تبیان

Comments

Popular posts from this blog

متن در مورد اصالت ، متن زیبا درباره اصالت لر و ریشه داشتن + اصالت خانوادگی

تعبیر خواب لباس عروسی از نظر حضرت یوسف ، مراسم عروسی و عروس شدن زن متاهل

تعبیر خواب باغ گردو ، معنی دیدن باغ گردو در خواب های ما چیست