Skip to main content

قرص گلودرد ، و کپسول انتی بیوتیک و اسم شربت و قرص گیاهی برای گلو درد

قرص گلودرد ، و کپسول انتی بیوتیک و اسم شربت و قرص گیاهی برای گلو درد

در این مطلب از سایت خشدار می خواهیم در مورد قرص گلودرد ، و کپسول انتی بیوتیک و اسم شربت و قرص گیاهی برای گلو درد صحبت کنیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

آشنایی با قرص برای گلو درد

۱٫ قرص ایبوپروفن
قرص ایبوپروفن (Ibuprofen) یا همان قرص بروفن نوعی داروی ضد درد است که برای کاهش و تسکین دردهایی مثل دندان درد و دردهای قاعدگی مصرف می‌شود.
این دارو با نام دیگر بروفن نوعی داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی است که برای تسکین علائم آرتریت (التهاب مفصل)، دیسمنوره (قاعدگی دردناک)، حملات نقرس و آسیب‌های حین ورزش و نیز به عنوان تب‌بر و ضد درد به ویژه در دردهای ناشی از التهاب استفاده می‌شود.
از این دارو برای درمان گلو درد هم می‌توان استفاده نمود. سازمان بهداشت جهانی بروفن را در فهرست داروهای اساسی قرار داده است.
این فهرست داروهایی را در بر می‌گیرد که باید در هر مرکز درمانی موجود باشند.
عوارض قرص ایبوپروفن شامل سردرد، سرگیجه، اضطراب، افزایش خطر حمله قلبی، خستگی‌ یا خواب‌‌آلودگی‌ شدید، درد یا سوزش‌ معده‌، تهوع‌ یا استفراغ‌، مدفوع‌ سیاه‌ و قیری‌، علایم‌ شدید آنفلوآنزا، افزایش‌ وزن‌، کبودی‌ یا خونریزی‌ غیرطبیعی‌، بثورات‌ جلدی‌ و زخم‌های‌ دهانی‌ می‌باشد.
۲٫ قرص استامینوفن
میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از استامینوفن برای درمان سردرد، کمردرد، گلو درد، سرماخوردگی و به عنوان تب‌بر استفاده می‌کنند.
در واقع این دارو به عنوان یک مسکن، مقام اول را در بین داروهای مسکن دیگری که بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه می‌شوند، در ایالات متحده امریکا و در سراسر دنیا دارد.
این قرص با نام‌های تجاری استامینوفن، پاراستامول و تایلنول به فروش می‌رسد و به شکل‌های قطره، قرص، شربت و شیاف وجود دارد. توجه داشته باشید که مصرف این دارو نباید بیش از ۱۰ روز ادامه یابد، مگر آنکه زیر نظر پزشک باشد‌.
عوارض قرص استامینوفن شامل یبوست، سرگیجه، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، برافروختگی، سبکی سر، کاهش اشتها، تهوع، مشکل یا درد به هنگام ادرار و تعرق می‌باشد.
قرص گلودرد ، و کپسول انتی بیوتیک و اسم شربت و قرص گیاهی برای گلو درد
۳٫ قرص آسپرین
قرص آسپرین (Aspirin) در مورادی مثل کاهش درد و التهاب کاربرد دارد.
به رده درمانی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی تعلق دارد و به شکل قرص در دسترس است.
این دارو علاوه بر خاصیت تسکین دهندگی، تب‌بر و ضد التهاب هم هست، ضمن اینکه اثرهایی نظیر ایجاد زخم‌های گوارشی و جلوگیری از لخته‌شدن خون را نیز از خود نشان می‌دهد.
آسپرین به صورت قرص‌های سفید یا بلورهای سوزنی شکل یا به صورت پودرهای بلورین موجود می‌باشد. توصیه می‌شود افراد زیر ۲۰ سال آسپرین مصرف نکنند.
عوارض قرص آسپرین شامل تحریک ملایم دستگاه گوارش، واکنش‌های پوستی، نارسایی کلیوی، کبدی و عوارض عصبی نظیر اغتشاش، سرگیجه، وزوز گوش، تشنج و افسردگی، مدفوع سیاه خونی، سرفه خونی، تهوع یا استفراغ و مشکلات شنوایی می‌باشد.
۴٫ کپسول آموکسی سیلین
گلو درد می‌تواند ناشی از عفونت باشد که در این مواقع مصرف آنتی بیوتیک‌ها با تجویز پزشک تا حد زیادی به رفع آن کمک خواهد کرد. آموکسی‌سیلین (Amoxicillin) از داروهای خانواده پنی‌سیلین‌ها و یکی از مهمترین و پرمصرف‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی برای درمان عفونت است.
از این دارو در درمان بسیاری از عفونت‌ها مانند عفونت گوش میانی، سینوزی استفاده می‌شود. این دارو به صورت کپسول، قرص، شربت و سوسپانسیون در داروخانه‌ها موجود است. گلودرد استرپتوکوکی، پنومونی، عفونت‌های پوستی، عفونت‌های مجرای ادراری، بیماری لایم و عفونت‌های کلامیدیایی استفاده می‌شود.
این دارو برای درمان جوش‌های چرک‌دار و همچنین‌ درمان‌های دندان پزشکی هم بسیار پرکاربرد است.
عوارض آموکسی سیلین شامل عوارض گوارشی، تهوع و استفراغ، اسهال و واکنش‌های حساسیتی، راش پوستی، احساس خستگی، زردی پوست، خشکی دهان، سرگیجه، سردرد و معده درد می‌باشد.
۵٫ آمپول آمپی سیلین
آمپی سیلین (Ampicillin) نوعی آنتی‌بیوتیک است که در درمان عفونت‌های گوارشی و ادراری تجویز می‌شود.
ممکن است افراد با مصرف این دارو دچار برخی از عوارض آن همچون اسهال و یا حساسیت‌های پوستی شوند.
این دارو بیشتر در عفونت‌های سیستمیک، عفونت حاد یا مزمن دستگاه ادراری ناشی از ارگانیسم‌های حساس و در مننژیت کاربرد دارد.
آمپی سیلین به اشکال مختلفی همچون کپسول، شربت و آمپول در دسترس می‌باشد.
عوارض آمپی سیلین شامل تهوع و استفراغ، اسهال، راش پوستی و تشنج می‌باشد.
منبع : دکتر سلام

Comments

Popular posts from this blog

متن در مورد اصالت ، متن زیبا درباره اصالت لر و ریشه داشتن + اصالت خانوادگی

تعبیر خواب لباس عروسی از نظر حضرت یوسف ، مراسم عروسی و عروس شدن زن متاهل

تعبیر خواب باغ گردو ، معنی دیدن باغ گردو در خواب های ما چیست